avation
avation
هوانوردی


… شهيد بابايي اوايل انقلاب در نيروي هوايي ستوان يك بود. در فاصله‏ي سه سال، درجه‏ي سرهنگي گرفت و فرمانده‏ي آن پايگاه در اصفهان شد؛ يعني از ستوان يكي به سرهنگ تمامي ارتقا يافت. آن زمان هم سرهنگي درجه‏ي بالايي بود؛ يعني بالاتر از سرهنگ، نداشتيم… فقط دو درجه‏ي سرتيپي در ارتش بود: فلّاحي، كه پيش از انقلاب به درجه‏ي سرتيپي رسيده بود و ظهيرنژاد كه به دليلي، در اوايل جنگ به او درجه‏ي سرتيپي اعطا شد. ساير افسران، سرهنگ بودند؛ اما شهيد بابايي با نصب درجه‏ي سرهنگي به پايگاه اصفهان رفت. مي‏دانيد كه پايگاه اصفهان هم از پايگاه‏هاي بسيار بزرگ و مفصّل است. سال شصت بود. آن پايگاه واقعاً مركزي بود كه در زمان بني‏صدر، امام را هم قبول نداشتند و قبلش هم، آن‏جا مركز جنجالي و پرمسأله‏اي محسوب مي‏شد. اولِ انقلاب، همين آقاي محمّديِ دفتر خودمان – آقاي “محمّدي گلپايگاني” – به عنوان نماينده‏ي مسئول عقيدتي – سياسي، در آن‏جا فعّاليت مي‏كردند. ايشان مرتب مسائل آن‏جا را گزارش مي‏كردند. عدّه‏اي ضدّ انقلاب و عدّه‏اي هم نفوذي‏هاي گروه‏هاي به‏ظاهر انقلابي، در پايگاه نفوذ كرده بودند و واقعاً به‏كلّي يأس‏آور بود. فرمانده‏ي آن‏جا، زماني كه در وزارت دفاع بودم، مي‏گفت: “اصلاً نمي‏توانم پايگاه را اداره كنم! ” همين‏طور، همه چيز را رها كرده بود. در چنين شرايطي، شهيد بابايي به اين پايگاه رفت – اين‏كه “يك‏لاقبا” مي‏گويند، واقعاً با يك‏لا قبا به آن‏جا رفت – و همه چيز را راه انداخت. او حقيقتاً پايگاه را متحوّل كرد….

… يك بار من به آن پايگاه رفتم و ايشان، سميلاتورهاي آموزشي را به من نشان داد. شهيد بابايي، خودش هم خلبان بود؛ خلبان “اف ۱۴″. يعني رتبه‏ي خلبانيش رتبه‏ي بالايي بود. ايشانْ خيلي به من محبّت داشت. من هم واقعاً از ته دل، قدر شهيد بابايي را خيلي مي‏دانستم….

… يك بار كه به اصفهان رفتم – من، دو – سه بار به پايگاه اصفهان رفته‏ام – نزد من آمد و گفت: “اگر شما اجازه بدهيد، ما بچه ‏هاي سپاه را اين‏جا بياوريم و به آنان آموزش خلباني بدهيم”… با بچه‏ هاي سپاه، خيلي خودماني و رفيق بود. مي‏گفت: “فقط براي انقلاب و رضاي خدا، بچه‏هاي سپاه را آموزش دهيم. ” گفتم: “حالا دست نگه داريد. الان اين كار مصلحت نيست؛ تا ببينيم بعداً چه مي‏شود. ” در غير اين صورت، وضعيّت نيروي هوايي، حسابي به هم مي‏خورد. به‏ هرحال، ايشان آرام آرام همان پايگاهي را كه آن همه مسأله داشت، به‏ كلّي متحوّل كرد….


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: